خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 11575
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۸:۱۸
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش:

آموزش مجازی ۳۰ تا ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم اثرگذار است

آموزش مجازی ۳۰ تا ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم اثرگذار است
رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه آموزش مجازی ۳۰ تا ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم اثرگذار است، گفت: آموزش‌های مجازی در بهترین حالت، کیفیت لازم را ندارد.

به گزارش اس.بی پرس، فرهاد کریمی  ضمن بیان اینکه ماهیت تعلیم و تربیت فرایند تعاملی و دوجانبه و داد و ستدی که از سوی دانش‌آموز و معلم صورت می‌گیرد و باید پیوسته زنده در حال عمل باشد، ابراز داشت: اگر این امر صورت نگیرد یعنی آموزشی نیز شکل نگرفته است مطالعات نشان می‌دهد که آموزش‌های مجازی حداکثر ۳۰ الی ۴۰ درصد در انتقال مفاهیم نقش دارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از آموزش‌ها در تعاملات زنده است، افزود: اساساً اگر دانش‌آموز با معلم در تعامل نباشد رشد اخلاقی و فکری او به‌شدت دچار واپس رفتگی می‌شود بنابراین در آموزش‌وپرورش ناگزیر به آموزش‌های حضوری نیازمند هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه تجربه این ۱۹ ماه شروع پاندومی کرونا و تعطیلی مدارس نشان داد آموزش‌های مجازی در بهترین حالت کیفیت لازم را ندارد، ابراز داشت: طی این مدت ۵۳ هفته آموزشی مفید را از دست دادیم ایران در بین کشورهای دنیا یکی از کشورهای با بیشترین تعطیلات مدارس بوده است.

کریمی ضمن بیان اینکه با تعطیل کردن مدارس کشور با خسارات سنگین مواجه می‌شود، تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد اگر دانش‌آموز پنج‌تا هفت ماه از کلاس درس عقب بماند احتمال ترک تحصیل آن فرد به سه برابر افزایش خواهد یافت و ۳۰ الی ۴۰ درصد درآمد اقتصادی خودش را تا ۲۰ سال آینده از دست خواهد داد و این منجر به خسران برای کشور می‌شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ ما با آموزش مجازی همسو نیست چراکه هنوز نتوانستیم دانش‌آموز را خودتنظیم بار بیاوریم، افزود: به دنبال بازگشایی تدریجی هستیم تا خود فرایند آموزش را شاهد باشیم در وهله نخست سلامت دانش‌آموز مهم است که با رعایت پروتکل‌ها یادگیری انجام می‌شود.

 

 انتهای پیام/

منبع : mehrnews.com

نظرات شما

capcha