خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 12130
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ - ۰۶:۵۶

عمده شکایات از مخابرات به سبب فرسودگی تجهیزات است

عمده شکایات از مخابرات به سبب فرسودگی تجهیزات است
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: عمده شکایات مردم از شرکت مخابرات به‌این‌علت است که این شرکت با داشتن تجهیزات فرسوده امکان توسعه خدمات را در برخی عرصه‌ها ندارد.

به گزارش اس.بی پرس، آقای حسین فلاح جوشقانی درباره برنامه‌های مدنظر سازمان تنظیم مقررات برای توسعه هرچه بیشتر دفاتر آی سی تی روستایی، افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه الکترونیکی در این دفاتر تأکید ویژه دارد و قطعاً توسعه این خدمات موجب بهبودی وضع اقتصادی دفاتر هم می‌شود.

وی گفت: تأکید وزیر این است که در این دفاتر از خدمات وزارت ارتباطات ازجمله پست، پست‌بانک و اپراتور‌ها بیشتر استفاده شود که در مورد پست و اپراتور‌ها خدمات انجام می‌شود و رو به توسعه است و در خصوص پست‌بانک نیز با رعایت ملاحظات بانکی تلاش خواهیم کرد خدمات این بانک را در دفاتر آی سی تی روستایی افزایش دهیم.

آقای فلاح جوشقانی افزود: هم‌اکنون که اینترنت به روستا‌ها آمده و شبکه ملی اطلاعات متصل شده است قطعاً خدمات الکترونیکی در روستا‌ها بدون مراجعه حضوری روستاییان می‌تواند انجام شود و وزارت ارتباطات با اختیاراتی که دارد می‌تواند خدمات بیشتری در این دفاتر ارائه کند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دفاتر آی سی تی روستایی به لحاظ اقتصادی وضع درستی ندارد و دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند و امیدواریم با حضور بیشتر پست‌بانک رونقی در کار آن‌ها ایجاد شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بر عملکرد شرکت مخابرات ایران و رسیدگی به شکایات مردم چگونه رصد می‌کنید؟ گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات است و زیرمجموعه نظارتی ما محسوب می‌شود و ما به‌طور مرتب نحوه پاسخگویی این شرکت را و همچنین سامانه ۲۰۲۰ آن‌ها را رصد می‌کنیم.

آقای فلاح جوشقانی افزود: سال گذشته که این موضوع را بررسی می‌کردیم به این نتیجه رسیدیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد تماس‌های مردمی به پاسخگویی منجر نمی‌شد که البته امسال خیلی شرکت مخابرات اقدامات خوبی کرده و برنامه‌هایش را توسعه داده است.

وی گفت: عمده شکایات بخش آی سی تی کشور مربوط به شرکت مخابرات است چراکه گستردگی کار این شرکت و فرسودگی تجهیزات شرکت بسیار بالاست و ما با تجهیزاتی مواجهیم که بیش از ۴۰ سال کار می‌کند و باید بهسازی انجام شود.

آقای فلاح جوشقانی افزود: البته شرکت مخابرات فعالیت‌هایی برای نوسازی آن دارد، اما کند است و خیلی از کار‌هایی را که می‌شود الکترونیکی انجام داد با توجه به فرسودگی تجهیزات در شرکت مخابرات امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: ما اخطار‌های لازم را به شرکت مخابرات داده‌ایم و حتی جریمه هم شده‌اند و برخی جا‌ها دستور توقف خدمات را دادیم، اما گستردگی خدمات مخابرات بسیار زیاد است و ما روزانه پیگیریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای اصلاح تعرفه پست و شرکت مخابرات چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: سیاست نرخ‌گذاری باید به‌گونه‌ای باشد که همه ذینفعان را دربگیرد و این سیاست‌گذاری باید بر اساس سیاست‌های کلان کشور باشد و نرخ خدمات باید قابل‌تحمل و قابل‌پذیرش باشد.

آقای فلاح جوشقانی افزود: در همین ارتباط شرکت پست مشکل خاصی ندارد و ما در حوزه‌های بین‌الملل تعرفه گذاری را برای آن‌ها آزاد کردیم، اما در خدمات پایه این شرکت موظف است بر اساس تعرفه‌های خود عمل کند.

وی گفت: درباره تعرفه‌های شرکت مخابرات هم در حال بررسی هستیم و شاید تا یکمان آینده نتیجه آن مشخص شود و البته شورای رقابت هم دستورالعملی در این خصوص دارد که ما موضوع را دنبال می‌کنیم تا در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گیرد.

 

 انتهای پیام/

منبع : iribnews.ir

نظرات شما

capcha