خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 14810
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۱۳:۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.

به گزارش اس.بی پرس، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.

وی افزود: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه‌ می‌توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها وزارت متبوع انجام می‌شد.

وی ادامه داد: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی می‌بایست هنگام مراجعه دفترچه‌ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند و این خدمت به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

جهاندیده اظهار داشت: بر اساس قانون کار، کارگر به کسی اطلاق می‌شود که به درخواست کارفرما و در مقابل دریافت حق السعی انجام کار مشخصی را بر عهده دارد و بر همین اساس هر ایرانی که در خارج از کشور و به ازای دستمزدی که دریافت و مشغول بکار است، می‌تواند متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشد.

وی افزود: شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی دایر و مشغول ارائه خدمات است، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز می‌توانند در صورت تأیید مدارک شغلی خود متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند.

 

 انتهای پیام/

منبع : irna.ir

نظرات شما