اطلاعات تراکنش پرداخت هنگام خرید اینترنتی را ذخیره کنید

به گزارش اس.بی پرس به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، یکی از کارکردهای مهم نماد اعتماد الکترونیکی (این ماد)، امکان پیگیری خرید از کسبوکارهای اینترنتی از طریق ثبت شکایت در صورت بروز مشکلات احتمالی بعدی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اجرای مأموریتهای ذاتی و قانونی خود در زمینه حمایت از مصرفکنندگان در فضای تجارت الکترونیکی، بدین منظور از سال ها قبل نسبت به ایجاد بخش شکایت در سامانه این ماد اقدام کرده است.
بهمنظور ارتقای عملکرد و بهبود کیفیت ارائه خدمات به کسبوکارهای اینترنتی و عموم مردم، بازنویسی سامانه این ماد در دستور کار مرکز تتا قرار دارد و در آینده نزدیک، بخش شکایات سامانه این ماد تحت عنوان سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسبوکارهای اینترنتی راهاندازی خواهد شد. در سامانه جدید به منظور جلوگیری از ثبت شکایات صوری و بی اساس نسبت به کسبوکارهای اینترنتی که موجب تحمیل هزینه و زحمت اضافه برای کسبوکارهای اینترنتی شده بود، ثبت شکایت صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت، استعلام آن از بانک مرکزی و تطبیق اطلاعات امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور هنگام ثبت شکایت در سامانه جدید، ورود اقلام اطلاعاتی تراکنش پرداخت مانند تاریخ، مبلغ، شماره ترمینال، شماره مرجع تراکنش و … توسط مصرفکننده الزامی است.
لذا از تمامی مصرفکنندگان تجارت الکترونیکی خواهشمند است هنگام خرید از کسبوکارهای اینترنتی حتماً اطلاعات تراکنش پرداخت را به صورت دقیق ذخیره و نزد خود نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکل، امکان ثبت شکایت و پیگیری از طریق سامانه این ماد را داشته باشند.
بدین منظور، در صورت پرداخت آنلاین کافی است از صفحه تأیید خرید که پس از ثبت اطلاعات در درگاه پرداخت اینترنتی و زدن دکمه پرداخت نمایش داده میشود، از نمایشگر یا صفحه تلفن همراه خود عکس گرفته یا با زدن دکمه PrintScreen (PrtScn) روی صفحه کلید، تصویر نمایشگر را کپی و از طریق جایگذاری در نرمافزاری مثل Paint یا MS Word یا یک پیامرسان، ذخیره کنید. همچنین امکان ثبت شماره تلفن همراه یا نشانی ایمیل نیز در تمامی درگاههای پرداخت اینترنتی به صورت اختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل آن، اطلاعات رسید تراکنش از طریق پیامک یا ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
در مورد پرداخت هنگام تحویل (CoD) نیز کافی است مصرفکنندگان رسید کارتخوان یا تصویر آن را نزد خود نگه دارند. لازم به تأکید است که در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسبوکارهای اینترنتی، امکان ثبت شکایت صرفاً در صورت واریز وجه از طریق شبکه الکترونیکی پرداخت کشور (شاپرک) وجود دارد و در صورت پرداخت نقدی، واریز وجه از طریق کارت به کارت یا روش های دیگر، امکان ثبت شکایت و پیگیری خرید از طریق سامانه این ماد وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/
منبع : mehrnews.com