خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 3949
۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۹:۴۲
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی:

تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان آموزش‌هایی از طریق فضای مجازی در زمینه گردشگری ارائه و فرصت‌های بعد از این دوران با توجه به استقبال مردم از گردشگری تشریح شد که این امر باعث ایجاد انگیزه برای افزایش تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده است.

به گزارش اس.بی پرس، مجتبی میرحسینی روز یکشنبه اظهارداشت: بعد از کرونا مدل و شکل سفر و تعیین مقاصد گردشگری در دنیا تغییر کرده لذا به دنبال آن هستیم که سیستان و بلوچستان را در ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت در دوران پسا کرونا به مقاصد پرمخاطب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

 

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کوتاه مدت حضور و فعالیت موثر در فضای مجازی و هوشمند کردن فعالیت‌ها و افزایش تولید محتوا نسبت به جاذبه‌های استان و معرفی بسته‌های سفر هوشمند به سیستان و بلوچستان است.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: قصد داریم در برنامه کوتاه مدت به مردم این اطمینان را بدهیم که افرادیکه در این زنجیره سفر قرار می‌گیرند گرفتار ویروس کرونا نمی‌شوند و در این خصوص از حمل و نقل گرفته تا راهنما، مراکز اقامتی و دفاتر همه به نوعی در قالب خاطره سازی سفر هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیده خواهند شد.

 

وی ادامه داد: در تلاشیم با ارتقای سطح خدمات، افزایش کیفیت تاسیسات و رعایت اصول بهداشتی در کوتاه مدت باعث افزایش تحریک تقاضای سفر به سیستان و بلوچستان شویم.

 

میرحسینی بیان کرد: طبیعت گردی یکی از حوزه‌های گردشگری است که در شرایط جدید زودتر رونق خواهد گرفت و با توجه به اینکه نقاط روستایی آلودگی کمتری دارند، به همین تناسب ظرفیت‌های ویژه سیستان و بلوچستان در این بخش می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد و تنوع جاذبه‌ها در استان باعث توزیع سفر در شهرهای مختلف خواهد شد.

 

وی گفت: امسال گام دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و در استان‌های هدف گردشگری و استان‌های همجوار نشست‌هایی با بخش‌های خصوصی برگزار و دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در این استان‌ها ایجاد و با برگزاری هفته‌های فرهنگی بیش‌از گذشته سیستان و بلوچستان معرفی خواهد شد.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین فم تورهای آشناسازی بخش دیگری از برنامه‌هاست که در تغییر بازار گردشگری ایران و ذائقه سازی نقش دارد بنابراین رهبران فکری سفر گردشگری، وبلاگ نویسان، خبرنگاران و به عبارتی افراد تاثیرگذار در شکل گیری سفر در قالب تور آشناسازی از شمال تا جنوب استان سفر خواهند کرد تا با ظرفیت‌های این استان بیشاز گذشته از نزدیک آشنا شوند.

 

وی گفت: گردشگری صنعتی است که می‌تواند به سرعت خود را بازیابی کند و شرایط فعلی با رعایت نکات بهداشتی بهبود خواهد یافت و در همین شرایط درخواست‌هایی برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی و سایر تاسیسات گردشگری داریم که این امر علاوه‌بر بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد جریان پایدار در گردشگری با افزایش سفر باعث تقویت تاسیساتی که دچار خسارت شده و مجموعه خود را به سختی اداره می‌کردند، کمک خواهد کرد.

 

میرحسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم سیستان و بلوچستان بتواند با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاق در کوتاه مدت سهم خوبی را در بازار گردشگری ایران در دوران پسا کرونا کسب کند.

 

وی ادامه داد: در بلندمدت نیز نگاه با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و ایجاد زیرساخت‌های لازم با توجه به ماهیت فرابخشی صنعت گردشگری به بازارهای منطقه‌ای است.

 

وی افزود: بازار گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند و احیای دروازه شبه قاره می‌تواند نقش مهمی در رسیدن به عدد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی ایران را داشته باشد و با افزایش تعاملات با همسایگان محیط کلان کسب و کارهای گردشگری را امن و با بهبود سطح دسترسی از طریق اتصال چابهار به راه آهن سراسری بتوانیم تورها و بسته‌های سفر ارزان به سیستان و بلوچستان تعریف و به معنای واقعی همزمان با تغییر در جغرافیای فکری نسبت به سفر، جغرافیای گردشگری ایران را نیز تغییر دهیم.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به راه‌اندازی استودیو گردشگری در استان نیز گفت: با توجه به اینکه نوع نگاه‌ها به سفر تغییر کرده و نیاز به فرهنگ سازی و معرفی بیشتر است و از طرفی کسب و کارهای جدید در حوزه گردشگری متناسب با شرایط موجود ایجاد شده این استودیو برای نخستین بار در این استان پهناور راه‌اندازی می‌شود.

 

وی اظهارداشت: با راه اندازی این استودیو می‌توان از نظرات صاحبان اندیشه، اساتید دانشگاه و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری جهت گفتمان سازی و معرفی ظرفیت‌ها با توجه به رویکرد جدید سفرهای هوشمند به این استان استفاده کرد.

 

میرحسینی افزود: راه‌اندازی استودیو گردشگری در بخش تولید محتوا، فرهنگ سازی سفر و همچنین در حوزه معرفی کسب و کارهای نو و افراد موفق این صنعت با نگاه خلاقانه موثر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این استودیو شاهد افزایش مشارکت مردم و فعالان گردشگری در معرفی مقاصد ناشناخته، گفتمان سازی و بیان فرصت‌های پیش روی سیستان و بلوچستان برای ورود به قرن ۱۵شمسی با بهره‌گیری از تجارب سده گذشته، کمک به شکل گیری مشاغل جدید و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما برای پخش از شبکه هامون باشیم.

 

 

انتهای پیام/

منبع : irna.ir

نظرات شما

capcha

داغ های مجازی