خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 5812
۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۰:۳۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد

رودخانه های منطقه ای مانع پیشرفت خط ریلی چابهار به زاهدان

 رودخانه های منطقه ای مانع پیشرفت  خط ریلی چابهار به زاهدان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تکمیل خط ریلی چابهار به زاهدان به دلیل وجود رودخانه های منطقه ای و اهمیت حفظ اکوسیستم طبیعی محیط زیست مسیر این خط ریلی به تعدادی تونل و پل نیازمند شد که سرعت پیشرفت طرح را مقداری کاهش داده  است و پس از بهره برداری کمک شایان به تجار داخلی و خارجی در کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد داشت.

به گزارش اس.بی پرس،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت:هم مرزی خاکی با دو کشور از جمله مزیت هایی است که سبب شده ترانزیت در جاده های استان فعالیت قابل توجهی داشته باشد، علاوه بر آن وجود مرز آبی و فعالیت بنادر استان و در نتیجه آن پهلو گیری کشتی های غول پیکر تجاری هم حجم زیادی خودروی ترانزیتی را به جاده های استان تزریق می کند.

 

ماندانا زنگنه افزود:  وجود مرز خاکی و پایانه های مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان به همراه وجود مرز آبی بین المللی با امکان اتصال به دریای عمان و اقیانوس هند سبب شده تا بسیاری از تجار داخلی و کشورهای هم مرز غربی کشور برای سهولت در صادرات محموله های ترانزیتی خود به این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند

 

زنگنه با بیان اینکه سیستان و بلوچستان را می شود قلب تپنده ترانزیتی کشور شناخت افزود : وجود این ظرفیت ها استان را به یکی از ترانزیتی ترین استان های کشور تبدیل کرده است.

 

زنگنه افزود: تکمیل خط ریلی چابهار به زاهدان هم یکی از مهمترین پروژه هایی است که در راستانی افزایش حجم ترانزیت کالا و کاهش هزینه های حمل و نقل برای تجار در حال انجام است و تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته اما به دلیل وجود رودخانه های منطقه ای و اهمیت حفظ اکوسیستم طبیعی محیط زیست مسیر این خط ریلی به تعدادی تونل و پل نیازمند شد که سرعت پیشرفت طرح را مقداری کاهش داده  است و پس از بهره برداری کمک شایان به تجار داخلی و خارجی در کاهش هزینه های حمل و نقل خواهد داشت.

 

وی افزود: برای توسعه زیرساخت های حمل و نقلی کشور ایجاد هشت پارک لوجستیک کشاورزی در مناطق مختلف هدف گذاری شده که از این بین ایجاد دو پارک لوجستیک کشاورزی مرزی هم برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شد و طبق بررسی های اولیه چابهار و میلک برای احداث آن ها انتخاب شد و اکنون در مراحل جایگزینی هستند.

 

 

انتهای پیام/

منبع : iribnews.ir

نظرات شما

capcha