خبرگزاری مردمی سیستان و بلوچستان


کد: 7449
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۴:۴۲
فرماندار:

ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه در زاهدان ضروری است

ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه در زاهدان ضروری است
فرماندار زاهدان گفت: براساس شاخص‌ها و استانداردهای موجود این شهرستان باید حداقل چهار ناحیه آموزش و پرورش داشته باشد اما از آنجایی که به دلیل عدم گسترش سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی این امکان وجود ندارد ایجاد ناحیه سه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش اس.بی پرس، ابوذر مهدی نخعی روز یکشنبه در هشتیمن شورای اداری آموزش و پرورش زاهدان اظهارداشت: سند تحول بنیادین به مثابه یک حلقه مفقود در نظام آموزش و پرورش بود.

 

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا که در زمینه تعلیم و تربیت خوب عمل می‌کنند در نظام آموزش و پرورش خود قانونی دارند که برای همه فصل الخطاب است.

 

رییس شورای اداری زاهدان ادامه داد: بر همین اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا به اهداف متصور در این سند دست یابیم.

 

وی با اشاره به اهمیت این سند ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در نشست‌های بعدی این شورا، بخش‌های مختلف سند تحول در ابتدای نشست برای اعضا تبیین شود تا ضمن اینکه نسبت به مفاد این سند آگاهی پیدا می‌کنیم در آینده نسبت آن دچار بی‌تفاوتی نشویم.

 

نخعی با اشاره به مشکلات موجود در مدارس حاشیه شهر زاهدان ادامه داد: این مشکلات به دلیل این است که بار سنگینی بر دوش نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش گذاشته شده که چاره آن ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه در این شهرستان است.

 

وی خاطر نشان کرد: کلیات این موضوع در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به تایید استاندار و تصویب رسیده است.

 

فرماندار زاهدان از انجام مقدمات لازم برای ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: از آنجایی که بیشتر کمکهای خیران در امر مدرسه سازی به سمت دیگر شهرستانهای استان روانه می شود ایجاد این مجمع در این شهرستان یک ضرورت است.

 

وی به تدوین سند فضاهای آموزشی مورد نیاز زاهدان اشاره کرد وافزود:  براساس این سند محله به محله کمبودها و نیازهای شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی جهت احصای دقیق مشکلات مشخص و به روزرسانی شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: تمام نظام‌های سیاسی دنیا دارای نظام آموزشی مستقل هستند.

 

علی حیدری نیا بیان کرد: در سال ۱۳۸۴ در نشستی که رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی داشتند ۲ مطالبه را مطرح فرمودند که یکی احیای معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش و دیگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس سند تحول برای نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور از سال ۸۴ تا ۸۹ بر پایه آموزه‌های قرآن کریم، تعالیم اهل بیت (ع) و منظومه فکری امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری تهیه و تنظیم شد.

 

وی ادامه داد: این سند توسط ۵۰۰ نفر از دانشمندان عرصه تعلیم و تربیت در دانشگاه‌های مطرح کشور و حوزه علیمه قم به جمع‌بندی رسید و در آذر سال ۱۳۹۰ به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز سند تحول بنیادین به عنوان گفتمان آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا کرده و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان نیز در حال اجراست.

 

وی افزود: برش استانی سند تحول بنیادین در سیستان و بلوچستان با ۱۳۱ راهکار، ۱۷۶ برنامه و ۷۴۹ ذیل برنامه تهیه و تدوین شده و به تایید نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و همچنین استاندار سیستان و بلوچستان رسیده است.

 

در این نشست از برش شهرستانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زاهدان رونمایی شد. 

 

 

انتهای پیام/

منبع : irna.ir

نظرات شما

capcha

داغ های مجازی